Wat is de ‘digital view’ van collega Jesse Luk?

Digital view jesse

Digital View: wat houdt het in?

Op donderdag 29 juni vond de vierde editie van Digital View plaats in Amsterdam. Tijdens de events van Digital View delen experts met diverse achtergronden hun kennis en ervaring over digitale trends. En dat in slechts 10 minuten. Marcommers, mediamensen en technici komen bijeen om inspiratie op te doen. Van innovatie van de digitale marketing tot digitalisering van de vastgoedsector: alles komt aan bod. Er zijn dan ook twee verschillende programma’s die parallel aan elkaar lopen. Het ene programma gaat over Advertising, Marketing & Media. Het andere programma betreft digitalisering van het vastgoed. Ieder programma kent weer eigen sprekers; dit zijn er meestal 3 tot 5 tegelijkertijd. Door middel van een koptelefoon kun je luisteren naar de verschillende sprekers en dus ook switchen van kanaal. Deze ‘silent disco’ wordt vervolgens afgesloten met hapjes en drankjes.

 

Digital View en machine learning

Deze editie van Digital View stond volledig in het teken van digitale trends en innovatie. Onze collega Jesse Luk was gevraagd om te spreken op deze sessie.

Zijn presentatie ging over het personaliseren van content met behulp van machine learning. Wij kunnen dit namelijk op individueel klantniveau voorspellen. Het voorspellen gebeurt aan de hand van alle beschikbare data. Dit doen we bijvoorbeeld in de mobiele telefoniewereld. Zo wordt er een top 3 samengesteld van aanbiedingen die van toepassing zijn op de desbetreffende klant. Deze top 3 is bij elke klant weer anders en dus heel persoonlijk. Iedereen krijgt vervolgens een ander mailtje met aanbiedingen; er is sprake van één-op-één marketing. Dit zorgt voor een flinke stijging van zowel de CTR (click-through rate) als de conversie.

 

Personaliseer je content!

Tot slot gaf Jesse nog snel een ‘take-away’ mee. Deze luidt als volgt: ‘met welk verjaardagscadeau is de kans het grootst dat jouw partner, vriend of familielid blij wordt?’. Ons antwoord hierop is: maak het cadeau persoonlijk. Iets wat echt vanuit jou komt wordt eerder gewaardeerd bij vrienden en familie. In de marketingwereld werkt dit precies hetzelfde. Ons advies is daarom ook dat je moet personaliseren door middel van machine learning. Segmenteer niet; dit doe je ook niet bij je vrienden (tenminste, dat is te hopen…).

 

Posted on 4 juli 2017

Share the Story

Back to Top