Baseline Model & Brand Equity

Een hand die met een pen tekent op een formulier met grafieken

De ideale prijs en promotie

Totta data lab biedt een unieke meetmethode aan met de sterkte van een merkpropositie; het Baseline Model. Deze methode is door onze data scientists ontwikkeld voor een belangrijke speler in de FMCG-branche in Duitsland. Het model is gebaseerd op de prijs- en promotiedata van jouw organisatie en jouw concurrent. Het resulteert in een voorspelling op weekniveau van de baseline sales, als jouw organisatie niets aan promoties of prijsveranderingen zou doen.

Met de resultaten uit ons model is het mogelijk om het belang van elke prijsstelling en promotie te doorgronden, inclusief de invloed op de brand equity. Hiermee kan het rendement op de specifieke prijs- en promotieacties, ceteris paribus, bepaald worden en een fundamentele rol innemen in jouw scenarioanalyses.

Wil je weten of jouw informatiestromen voldoen aan de eisen om dit model ook in jouw organisatie te implementeren? Neem dan contact met ons op via deze link.

Back to Top