Yield optimization & price sensitivity

Yield management is oorspronkelijk gericht op het behalen van de grootste omzet en winst door middel van de optimale prijszetting. Het primaire doel verschilt per klant. Zo kan bijvoorbeeld de bezetting van het personeel, de klantbeleving of de beschikbaarheid van producten en/of diensten centraal worden gesteld.

De belangrijkste peiler binnen yieldoptimalisatie is de prijsgevoeligheid. Door dit te voorspellen, is het mogelijk om een accurate inschatting te maken over hoeveel producten en/of diensten de klant gaat afnemen als de prijs X euro is. Met behulp van het bijgehouden gedrag van jouw klanten, kunnen onze data scientists een model maken dat past bij de datastromen van jouw organisatie. Wij houden altijd rekening met de impact van prijsaanpassingen op jouw huidige klantendatabase.

Afhankelijk van het businessvraagstuk zijn er meerdere modellen en tools die voor jouw organisatie tot het gewenste resultaat leiden. Wil je weten wat er precies mogelijk is voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op via deze link.

Targetgroep selectie

Parking Revenue Management

Baseline Model & Brand Equity

Back to Top